Aha Erlebnis van de markt?

Het lijkt er op dat de markten eindelijk een Aha-erlebnis moment beleven. Dit is wat Wikipedia hierover te zeggen heeft: “Een aha-erlebnis, letterlijk aha-ervaring, is een situatie waarin een persoon plotseling nieuwe inzichten verkrijgt.

In zo’n situatie is men vaak geneigd “aha!, dus dat zit zo”, of “aha!, zo kan het dus ook” te denken.”

Dit heeft alles te maken met de impact van Covid-19 (corona-virus) op de economie en de bedrijfsresultaten.

Enkele bedrijven waarschuwden al en de komende kwartalen mogen we wellicht nog een lawine aan bijkomende omzet- en winstwaarschuwingen verwachten.

In deze uitgave bekijken we nog een aantal indicatoren die onheil voorspellen.

Maar kunnen we daar nu iets aan doen of moeten we lijdzaam toezien hoe we naar de slachtbank worden gebracht?

Natuurlijk kunnen we er iets aan doen. We boksen daarom in deze editie onze eigen verzekeringspolis in elkaar en deze hoeft nog niet eens zo veel geld te kosten.

Zo moeten we in ieder geval onze slaap niet laten als het effectief tot een correctie komt.

Verder analyseren we de laatste bedrijfsresultaten uit onze portefeuilles en zien we ons zilvermijnbedrijf als een raket de lucht in vliegen (net als onze gouden munten trouwens).

BK Achtergrond.webp

De volledige inhoud zien?

Abonneer vandaag nog op BeursKompas

en geniet van de volgende voordelen:

Alle 14 dagen BeursKompas in je mailbox (10-25 blz)

Onbeperkte toegang tot ALLE eerder verschenen nummers

Realtime alerts bij aankopen of verkopen

Bekende en onbekende aandelen om verder te bestuderen

Transparante portefeuilles

Stel je vragen via Mail/Messenger/Video Chat (op afspraak)

100% onafhankelijkheid (ik word door niemand betaald!)